Diego; “KIPSTA… my brand.”

Voetbal - 28 August 2018
voetbal expert NL

Hallo, mijn naam is Diego Jongen, 35 jaar oud en ben op dit moment werkzaam voor KIPSTA. Al meer dan 10 jaar ben ik werkzaam binnen Decathlon. Dit heb ik al die tijd gedaan voor Decathlon Kerkrade, verschillende speelvelden mogen leiden als afdelingsmanager maar altijd terug gekeerd op het mooie speelveld van teamsport waar mijn grootste passie ligt namelijk voetbal. 

Betaald voetbal

Voordat ik 10 jaar geleden ben begonnen met werken bij Decathlon was ik actief in het betaald voetbal. Begonnen in de jeugd van Roda JC en op mijn 17e mijn debuut gemaakt als profvoetballer bij Roda JC. Voor Roda JC heb ik 27 wedstrijden gespeeld in de eredivisie (2 doelpunten). In de tussentijd heb ik me een jaar laten verhuren aan MVV, hier heb ik helaas maar 12 wedstrijden voor gespeeld (2 doelpunten). Nadat deze verhuurperiode ten einde was gekomen ben ik teruggekeerd naar Roda JC waarna ik 1,5 seizoen verkocht ben aan Go Ahead Eagles. Voor deze mooie volksclub heb ik in totaal 29 wedstrijden gespeeld en 9 doelpunten gescoord.

Na twee seizoenen GAE heb ik op mijn 25e besloten te stoppen met betaald voetbal omdat mijn lichaam helaas niet meer in staat was door de vele blessures op dit niveau te acteren. Het was tijd om huiswaarts te keren en het dichter bij huis te gaan zoeken. Ik ben toen gaan spelen in Belgie voor KSK Tongeren en gaan werken voor het mooie bedrijf Decathlon.

 

Diego RodaJC2

Kipsta

Op het moment dat ik ben gaan werken bij Decathlon ben ik dat gaan doen op de afdeling teamsporten omdat daar natuurlijk mijn grootste passiesport tentoon gesteld werd. Op deze afdeling kwam ik ook voor de eerste keer in aanraking met het merk Kipsta. En eerlijk is eerlijk, van dit merk had ik daarvoor nog nooit gehoord. Enerzijds omdat ik verwend was met merken als Nike en Adidas als sponsor en anderzijds omdat Kipsta zijn naam nog niet had opgebouwd binnen de regio. In eerste instantie had ik niet zo´n hoge pet op van dit merk. Er bestond op dat moment 1 voetbalschoen van Kipsta en er waren wat tenues in verschillende eenvoudige kleuren. Toch heb ik me altijd geinteresseerd in andere merken en ben ik aan de slag gegaan met het ontdekken van dit merk. Ik ben gaan lezen waar dit merk vandaan kwam, ben producten gaan aanschaffen om de klant te vertellen wat de gebruiksvoordelen en nadelen zijn en ben op bezoek geweest bij de fabriek waar dit merk in zijn kinderschoenen stond. Ik was toch al vrij snel enthousiast over de plannen binnen Kipsta voor de toekomst.

 

10 jaar later

En kijk nu, 10 jaar later, wat dit mooie merk voor elkaar heeft gekregen. Een ruim aanbod aan schoenen, kleding, ballen en accessoires voor hele schappelijke prijzen. Adidas en Nike bestaan voor mij nauwelijks meer, draag het hoogstens casual. Kipsta is mijn mindset en ik voel me oprecht een ambassadeur voor dit merk. Draag het tijdens het geven van trainingen aan de hoofdklasser Groene Ster en krijg vele positieve reacties op de nieuwste outfits van Kipsta. Let op mijn woorden… binnen afzienbare tijd staan de verenigingen in de rij om in Kipsta te spelen. Beetje dromen is natuurlijk altijd goed.

Als de klant en de gebruiker tevreden is dan ben ik dat ook. Altijd op zoek naar perfectie en dat begint bij mezelf. Een ambassadeur zijn. KIPSTA… my brand.