Terugblik Innovation Awards 2014

Innovatie - 15 October 2014
innovation awards 2014

Decathlon organiseert elk jaar de Innovation Awards, waarbij tien innovatieve sportartikelen worden gepresenteerd door de eigen merken. De kijker kiest vervolgens welk product dé sportinnovatie van het jaar is: omdat iedereen kan stemmen, beslist het publiek wat de sporttrends van het komende seizoen zijn. Eerdere winnaars zijn de 2 seconds pop up tent van outdoormerk Quechua en het snorkelmasker Easybreath van watersportmerk Tribord.

Oxelo: B1
Tijdens de Awards kiest het publiek vervolgens drie favorieten: de B1 van skatemerk Oxelo heeft in totaal de meeste stemmen gekregen. Deze step voor beginners helpt de allerkleinste riders met het leren behouden van hun evenwicht.

B1 step voor beginners van Oxelo

 

Simond: Karo
Bergsportmerk Simond is een van de kleinere merken binnen Decathlon. Toch eindigde hun zekeringsapparaat Karo op de tweede plaats. De Karo zorgt tijdens het klimmen voor een extra veilig zekering. Het touw van je klimpartner blokkeert niet meer tijdens het zekeren waardoor je veilig, zelfverzekerd en zonder teveel moeite naar boven klimt én zekert.

zekeringsapparaat karo van bergsportmerk simond

 

Wed’ze: E-Tint
De E-Tint van sneeuwmerk Wed’ze is als derde geëindigd tijdens de Innovation Awards 2014. De sneeuwbril staat garant voor perfect zicht op de piste: je kunt de snowboard- en skibril afstellen naar het licht. Geen verblindende reflecties meer, met een simpele klik op de knop wordt je vizier donkerder, waardoor felle lichtvallen je zicht niet meer verblinden en je altijd het ideale zicht behoudt.

E-Tint sneeuwbril van wintersportmerk Wed'ze

 

Meer over de Innovation Awards
De Innovation Awards zijn elk jaar live te volgen op internet. Achteraf vind je op dezelfde pagina een overzicht van de winnaars, inclusief sfeerbeelden en promotiefilmpjes die tijdens de avond zijn vertoond. Een overzicht van de meest innovatieve producten van Decathlon vind je hier.